A londoni utunk

A nyáron Londonban jártunk. Képgaléria itt>>

2013. augusztus 11-én reggel indultunk útnak mi, csikisek tízen a Sasadi útról, busszal.

Rajtunk kívül még 4 másik iskolából is jöttek gyerekek. Összesen ötvenketten voltunk, de a barátkozásban nem akadályozott meg minket ez a létszám. Egy „nagy családként” indultunk útnak.

Útközben megálltunk Passau-ban, egy városnéző körútra. Aztán Németországon és Belgiumon keresztül utaztunk, éjszaka. Másnap végre átkeltünk Angliába a Csalagúton. Megcsodáltuk a doveri tengerpartot is. Estefelé elfoglaltuk a szállást a fogadó családoknál. Én, másik két lánnyal voltam és egy kedves, színesbőrű családhoz kerültünk. Két kicsi gyerekük is volt. Nagyon megértően kezelték, hogy mi még nem nagyon tudunk angolul. Lassan beszéltek velünk, még mutogattak is, ha kellett. Elég sokat nevettünk ezen együtt. A vacsora is mindig finom volt. Szerintem nagyon jó gyakorlás volt, hogy csak angolul beszélhettünk velük. Én nagyon jól éreztem magam náluk. Jártunk Canterbury-ben és Rochester-ben is az 1 hét alatt, de amikor végre bementünk London belvárosába és megláttam a rengeteg nevezetességet egy álmom vált valóra.

Nem csak néztük, még fel is szálltunk a London Eye-ra, csodaszép volt onnan a kilátás. Láttuk a Parlamentet, a Big Bent, a Buckingham Palotát, a  Piccadilly Circus-t, a Trafalgar teret és még rengeteg mást is. A St. James park és a Hyde Park is csodálatos volt, tettünk mindkettőben egy sétát. Számos múzeumot is meglátogattunk, ilyen például a National Gallery, a Natural History Museum, a Science Museum és a British Museum. Mindenhol rengeteg turista nézelődött. Az egyik legjobb volt, amikor az Oxford Street-en vásárlási lehetőséget kaptunk. Az Oxford Street egy nagyon hosszú utca, kb. 300 üzlettel. London összes nevezetességét végignéztük.

Az én kedvencem a Madame Tussaud’s volt, ahol a hírességekről csináltak nagyon élethű viaszszobrokat, és lehetett velük fotózkodni. „Ott volt” többek között Johnny Depp, Angelina Jolie, Brad Pitt, Michael Jackson, stb. Utána be lehetett menni, egy horror részlegbe ahol ijesztegettek minket. Sötét volt, ajtócsapkodást  lehetett hallani, és beöltözött emberek hozták ránk a frászt. Nekem, személy szerint ez is nagyon tetszett. Aztán mozgó kis kocsikba kellett beszállni, mint egy hullámvasúton, és ahogy ment, oldalt bemutatták Anglia történetét. Végül részt vehettünk egy 4D-s vetítésen is. Szerintem nagyon ötletes az egész. Ez volt a kedvencem.

Olyan gyorsan eltelt ez a hét, hogy nem is vettem észre. Maradtam volna még, de az utolsó napon már pakoltunk is vissza a buszba és utazásunk lassan kezdett véget érni. De még megálltunk Greenwich-ben, egy hajózási múzeumot megnézni. Aztán a Csalagúton keresztül végleg elhagytuk Angliát. Visszafelé Belgiumon, Németországon és Ausztrián keresztül utaztunk hazafelé. Elég fárasztó volt a visszafelé út, de 17-én, délután már újra Budapesten voltunk.

Nagyon köszönöm, hogy eljöhettem, nagyon jól éreztem magam. Új embereket ismertem meg, új országokat láthattam és persze barátokat szereztem, akikkel még most is tartom a kapcsolatot. Ha lesz még ilyen alkalom, én tuti hogy megyek! Gyere el te is!